Na terenie Gminy i Miasta Przysucha został zakończony odbiór wyrobów zawierających azbest z gospodarstw domowych. Zadanie pn. "Transport i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest z terenu Gminy i Miasta Przysucha" zostało dofinansowane w 68,32% w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie maksymalnej 35 000,00 zł. W ramach zrealizowanego zadania z 71 gospodarstw domowych zlokalizowanych na terenie Gminy i Miasta Przysucha, usunięto i zabezpieczono w ilości 156,58 Mg odpadów niebezpiecznych przed szkodliwym działaniem i emisją azbestu do środowiska. To znacznie więcej niż w poprzednich latach. W ubiegłym roku w ramach zrealizowanego zadania udało się zebrać i zutylizować z terenu Gminy i Miasta Przysucha 130 Mg odpadów zawierających azbest z 54 posesji. Gmina corocznie prowadzi nabór wniosków od mieszkańców w zakresie bezpłatnego usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających ten surowiec mineralny mający postać mikrowłókien, a następnie składany jest wniosek o udzielenie dofinansowania na ten cel do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Całkowity koszt zrealizowanego zadania w 2022r. wyniósł 53 014,86 zł.