Szanowni Państwo,
W dniu 1 lipca 2023 r. weszła w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa.
Wypłacane świadczenie przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy:
- Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat,
- Pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat.
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.
W związku z powyższym Burmistrz Gminy i Miasta Przysucha na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych Urzędu Gminy, będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.
W przypadku gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum UG, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.
Wnioski należy składać na dzienniku podawczym w Kancelarii Urzędu na parterze lub w pokoju nr 11 w budynku urzędu adres: Plac Kolberga 11
Poniżej wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa oraz dokumenty wymagane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, do ubiegania się o świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej
Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (krus.gov.pl)
świadczenia | Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (krus.gov.pl)