Zgodnie z art. 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1907), właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca obiektu budowlanego albo jego części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję budowli ochronnej, w szczególności stanowiły schron albo ukrycie, jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy, czyli do dnia 31 marca 2025r.
Powyższe informacje należy przekazać do Urzędu Gminy i Miasta w Przysusze (Plac Kolberga 11, 26-400 Przysucha, pok. 11) osobiście, pisemnie lub elektronicznie na adres email: sekretariat@gminaprzysucha.pl
W zawiadomieniu proszę wskazać adres nieruchomości lub numer działki, na której zlokalizowana jest budowla ochronna, podać tytuł prawny lub informację o sprawowaniu zarządu nad obiektem oraz informacje umożliwiające kontakt.